SEO is een term die je vast eens eerder hebt gehoord. Misschien ben je zelf al bezig geweest met het optimaliseren hiervan. In deze blogpost geven wij je de 4 ultieme tips om de SEO te optimaliseren. Lees snel verder om achter deze tips te komen!
Laten we eerst beginnen met de term SEO. Want waar staat SEO eigenlijk voor? SEO staat voor Search Engine optimization, zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Dit houdt in dat je de tekst op je website zo goed mogelijk optimaliseert zodat je gevonden wordt door zoekmachines. Wanneer je dit goed voor elkaar hebt kom je hoger te staan in de resultaten en komen er ook meer bezoekers terecht op je website. Dit is natuurlijk dat het uiteindelijke doel, want als er niemand terecht kan komen op je website zal je ook niet de gewenste resultaten behalen.
Helaas kan SEO erg ingewikkeld zijn. Er is geen bepaalde toverformule die je eenvoudig uitvoert waardoor je gelijk omhoog schiet in de zoekmachine resultaten. Daarnaast heeft het ook tijd nodig, omdat zoekmachine’s niet gelijk je website vinden volgens de aangepaste versie. Maar treur niet, want wij helpen je verder met onze expertise! Met deze 4 tips kom je aardig op weg om straks op #1 te staan in de zoekmachine resultaten.
Zoektermen, zoektermen, zoektermen!
We kunnen het niet vaak genoeg zeggen maar gebruik zoektermen op je website en relevante content op je website. Maar voordat je dit kunt doen moet je eerst bedenken welke zoektermen je potentiële klanten kunnen gebruiken om je te vinden. Ben jij bijvoorbeeld een snoep webshop die alleen halal snoep verkoopt gebruik dan de term ‘’Halal snoep webshop’’. Probeer deze termen op je website te verwerken. Let er wel op dat dit een simplistisch voorbeeld is en dit per situatie kan verschillen. Daarnaast kunnen er meerdere zoekwoorden zijn die van toepassing zijn op jouw situatie. Ga er dus echt even voor zitten om te bedenken welke zoektermen van toepassing zijn op jouw specifieke merk en bedenk hierbij goed wat uniek is aan jouw merk.
Hoe implementeer je zoektermen? Nu je een uiteindelijke lijst hebt van zoektermen waar je potentiële klanten je kunnen vinden is het de bedoeling dat je dit gaat verwerken op de website. Zorg dat de gewenste zoektermen op verschillende plekken op je website staan. Vergeet hierbij de volgende plaatsen niet
- Titels
- Eerste zinnen van je pagina’s en content (blogs)
- Website URLS
- Alt teksten bij afbeeldingen
- Meta titels en meta omschrijvingen